وبلاگ

تکنیک های موفقیت در کسب و کار

تکنیک های موفقیت در کسب و کار
مدیریت کسب کار

تکنیک های موفقیت در کسب و کار

موفقیت موضوعی است که همه انسان‌ها برای احساس رضایت از خود به دنبال آن هستند. معنا و مفهوم موفقیت برای هر شخص متفاوت است. برای یکی کسب درجات بالای علمی موفقیت محسوب می‌شود و دیگری تربیت درست فرزندش را موفقیت می‌داند. بدین گونه همه براساس تعریف خودشان از موفقیت برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.
بنابراین موفقیت چیزی نیست که بدون تلاش بدست بیاید. راه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد که با گام‌های عملی و براساس تعریف خودتان از هدف، مسیر موفقیت را بهتر و سریع‌تر طی می‌کنید.
تکنیک‌های زیادی برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد که این تکنیک‌ها برای همه اشخاص یا کسب و کارها موثر نیستند و با توجه به اهداف و شرایط کاری باید بهترین روش را انتخاب کرد. اما یک سری اصول وجود دارد که برای همه یکسان است، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و عمل به این اصول مسیر موفقیت را هموار می‌کند.
طبق آمارهای ارائه شده از سمت اداره آمار ایالات متحده آمریکا، تقریبا 20% از کسب و کارهای جدید در دو سال اول، 45% از مشاغل در پنج سال اول و 65% از آن‌ها در 10 سال اول شکست می‌خورند! و تنها 25% از مشاغل جدید بیش از 15 سال عمر می‌کنند.
این حقیقت ممکن است برای عده‌ای ترسناک به نظر بیاید ولی باید توجه داشت که با برنامه‌ریزی صحیح، بهره‌گیری از تکنیک‌هایی که به صورت علمی و عملی مورد آزمون و خطا قرار گرفته‌اند و با استناد به تجریبات افراد موفقی که این مسیر را طی کرده‌اند می‌توان با خیال راحت وارد این مسیر شد.
در این مقاله قصد داریم با بررسی تکنیک‌های موفقیت در کسب و کار به شما کمک کنیم تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید و با ارتقا سطح زندگی، درآمد و عملکرد خود به احساس بهتری از خود و زندگیتان برسید.

20 تکنیک موفقیت در کسب و کار

با نگاهی به زندگی افراد موفق، متوجه می‌شویم که هریک از این افراد در هر مرحله از زندگی خود تصمیم‌هایی گرفته‌اند که آن‌ها را به هدف و موفقیت نزدیک‌تر کرده است. نگرش این افراد به زندگی منحصر‌به‌فرد است و تنها با تکیه بر شانس به موفقیت نرسیده‌اند.
با اجرای یک سری اصول ساده که نقش به سزایی در موفقیت یک کسب و کار دارند می‌توانید به موفقیت واقعی دست یابید. برای آشنایی با این اصول و تکنیک‌ها با ما همراه باشید.

1. عشق و علاقه به کار

اگر می‌خواهید در کار خود به موفقیت برسید از همان اول به سراغ کاری بروید که به آن علاقه دارید. و اگر شرایط انتخاب شغل مورد علاقه‌ی خود را ندارید سعی کنید این اشتیاق را نسبت به شغلتان در خود به وجود بیاورید چون یکی از اصول موفقیت در کسب و کار، عشق و علاقه به کاری است که انجام ‌می‌دهید. براساس آخرین تحقیقات روانشناسی و اقتصادی انجام شده، عشق و علاقه افراد به کاری که انجام می‌دهند (بدون در نظر گرفتن این موضوع که آن کسب و کار ذاتا درآمد زیادی دارد یا کم) باعث موفقیت چشم‌گیر آن‌ها می‌شود.
کارآفرینان بزرگ و افراد موفق عاشق کارشان هستند و هرگز به زور و با امید به بازنشستگی کار نکرده‌اند. باید به این نکته توجه کنید که اشتیاق به کار باعث می‌شود که شما به خستگی ناشی از کارتان غلبه کرده و با امید و انگیزه به آن ادامه دهید.
تبدیل شدن به یک کارآفرین آسان‌تر می‌شود اگر به کارتان عشق و علاقه داشته باشید.

2. هدف‌گذاری

تعیین اهداف، به موفقیت در هر مرحله از زندگی به شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به موفقیت‌های بزرگ در کسب و کار دست یابید تعیین اهداف دقیق و واضح که منطقی و واقع‌بینانه هم باشد لازم و ضروری است. زمانی که بتوانید اهداف خود را به وضوح و با جزئیات بیان و تجسم کنید، آن هدف دست‌یافتنی‌تر می‌شود. پس، قبل از انجام هر کاری استراتژی خود را براساس شفاف‌ترین هدف‌ها پایه‌گذاری کنید. آن وقت است که میزان تلاش و پیگیری خود را مشاهده کرده و برنامه دقیقی برای خود مشخص می‌کنید.
هنگامی که از یک کارآفرین در مورد اهدافش می‌پرسید، واضح و با جزئیات به شما می‌گوید که برای چه چیزی تلاش می‌کند.

3. متعهد ماندن

تعهد، عهدی درونی است که فرد را ملزم به انجام کاری یا رسیدن به هدفی می‌کند. بنابراین پایبندی نسبت به اهدافی که مشخص کرده‌اید یکی دیگر از فاکتورهای موفقیت در کسب و کار است. تعهدی که بعد از مشخص کردن دقیق اهداف به خود می‌دهید به شما این قدرت را می‌دهد از هر مانعی که سر راهتان قرار میگیرد به راحتی عبور کنید.
کمک گرفتن از یک دوست، اعضای خانواده یا شخصی که حامی و پشتیبان شماست برای پایبندی به اهداف می‌تواند بسیار مفید باشد. زیرا وجود فردی که موفقیت شما را بزرگ بشمارد و شما را نسبت به کمبودها مسئول بداند باعث می‌شود که هر چه سریع‌تر نتیجه بهتری بگیرید.

4. نگرش مثبت و شجاعت

نگرش مثبت و شجاعت، از دیگر عوامل موفقیت در کسب و کار هستند. بدبینی به مسائل و ترس فرصت تجربه‌های زیادی را از شما می‌گیرد و شما را از عمل باز می‌دارد.

نگرش مثبت:
اگر هیچ امید و انگیزه‌ای نداشته باشید و حس خوبی نسبت به آینده شغلی خودتان نداشته باشید دستیابی به اهدافی که مشخص کرده‌اید تقریبا غیرممکن می‌شود. ایجاد یه ذهنیت مثبت راه رسیدن به هدف را خیلی ساده و سریع می‌کند. در مسیر رسیدن به موفقیت چالش‌ها و وقایع غیرمنتظره زیادی وجود دارد که ممکن است هر لحظه شما را نسبت به کسب و کارتان بدبین کند. در این مواقع همزمان که به حل چالش‌های کسب و کارتان می‌پردازید افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید و این روند را در طول روز ادامه دهید.
یکی از کارهایی که در رسیدن شما به خوشبینی کمک می‌کند، خودباوری است. ایمان و اعتقاد قوی به اهداف، ایده‌ها، نظرات، ظرفیت‌ها و از همه مهم‌تر باور به خود، باعث نگرش مثبت شما می‌شود و مسیر موفقیت را برایتان هموار می‌کند.

شجاعت:
در بسیاری از مواقع ترس، مهم‌ترین دلیلی است که افراد را از موفقیت دور می‌کند. این در حالی است که آن افراد توانایی انجام آن کار را دارند ولی ترس مانع اقدام کردن آن‌ها می‌شود. موفقیت، شجاعت می‌خواهد. هیچ کارآفرین ترسویی وجود ندارد. تا زمانی که ترس بر شما غلبه کند، موفقیتی در کار نخواهد بود. کارآفرینان موفق روش‌های مدیریت ترس را می‌دانند. یکی از کارهایی که برای مدیریت ترس می‌توانید انجام دهید، تمرینات اعتماد سازی است. به این صورت که به تصمیماتی که می‌گیرید فکر کنید و نتایج خوب آن‌ها را یادآوری کنید. این کار به افزایش اعتماد به نفس و کاهش ترس کمک شایانی می‌کند.

5. سختکوشی

راه‌اندازی یک کسب و کار و دستیابی به موفقیت در آن با سخت کار کردن شروع می‌شود. پس در همین ابتدای راه همه‌ی بهانه‌ها را از کار و زندگی خود حذف کنید. زیرا این بهانه‌ها همانند یک سرعت‌گیر عمل کرده و سرعت شما را می‌گیرد.
افراد موفق و برندها با خوردن و خوابیدن به جایی نرسیده‌اند، موفقیت‌های بزرگ هزینه‌های زیادی دارد که برای دستیابی به آن باید بهایش را پرداخت کرد.
در هر جایگاهی که هستید خودتان را تحت فشار قرار دهید شاید لازم باشد از استراحت و تفریح خود بزنید، وقت کمتری را به خانواده خود اختصاص دهید و … انجام این کارها به عهده‌ی خود شماست اگر با نگرش مثبت و چشم‌اندازی واضح و روشن قدم در این راه بگذارید این‌گونه سخت کار کردن برای شما آسان خواهد شد.

6. پشتکار

هنگامی که در مسیر موفقیت به خود سخت میگیرید هر زمان ممکن است خسته شده و توانایی ادامه دادن نداشته باشید اینجاست که پشتکار نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند. اگر شما در این راه مصمم نبوده و اراده‌ی قوی نداشته باشید در میانه‌ی راه جا زده و با شکست مواجه ‌می‌شوید. باید آگاه باشید که در مسیر رسیدن به هدف و موفقیت سختی‌های زیادی وجود دارد، لازم است با آن‌ها رو به رو شده و با پشتکار و تلاش فراوان از سد این مشکلات عبور کنید. یک انسان با پشتکار از یک انسان با استعداد موفق‌تر است.

7. نظم و انضباط

جیمز سی کالینز نویسنده کتاب ساختن برای ماندن می‌گوید: “عظمت تحت تاثیر شرایط نیست. بلکه به نظر می‌رسد بزرگی تا حد زیادی به انتخاب آگاهانه، نظم و انضباط بستگی دارد.
نظم و انضباط در کسب و کار به همه‌ی فعالیت‌ها سمت و سو می‌دهد. برای ایجاد نظم در محیط کار بهترین راهکار استفاده از نظام آراستگی محیط کار (5S) می‌باشد. این موضوع یکی از مباحث مهم دوره سیستم‌سازی است که مهندس گلناز کاجی‌زاد، در این دوره به آموزش کامل این مبحث پرداخته‌اند.
همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که انضباط شخصی مدیر یک سازمان یا مجموعه روی تک تک افراد حاضر در آن سازمان نیز تاثیر می‌گذارد.
نظم و انضباط، با ساماندهی افکارتان توانایی تفکر و استدلال را در شما افزایش می‌دهد.

8. متمرکز بودن

تمرکز از منحرف شدن شما در مسیر کسب و کارتان جلوگیری می‌کند و همیشه موفقیت را به همراه دارد. تمرکز بالا، موجب بازدهی بالا می‌شود. با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای تمرکز روی یک کار، به دنبال کسب و کارهای مختلف بروند. اگر به کسب و کار فعلی خود علاقه دارید بهتر است تمام توان و تمرکز خود را روی جنبه‌های مختلف کسب و کارتان همچون مشتریان، محصول یا خدمات، تیم اجرایی، منابع مالی و … بگذارید تا به اندازه چندین کار از آن کسب درآمد کنید. پیتر دراکر، پدر علم مدیریت جدید می‌گوید: ” چیزی که قابل اندازه‌گیری نباشد را نمی‌توان توسعه داد” بنابراین در کسب و کارمان باید بتوانیم با تمرکز روی هر چیز، آن را قابل اندازه‌گیری کنیم و توسعه دهیم.

9. برنامه‌ریزی

برنامه ریزی و مدیریت زمان از جمله مهارت‌هایی است که هر شخص برای دستیابی به موفقیت به آن نیاز دارد. و یکی از تکنیک‌های موفقیت در کار و زندگی به حساب می‌آید.
از جمله کارهایی که صاحبان کسب و کارهای بزرگ و افراد موفق انجام می‌دهند نوشتن برنامه‌های خود از شب قبل است. برنامه‌ریزی دقیق برای کارهایی که در روز بعد باید انجام دهند به آن‌ها کمک می‌کند تا دچار سردرگمی در انجام امور نشوند.
لازم به ذکر است که برنامه‌ریزی با نوشتن اهداف متفاوت است. در واقع برنامه‌ها، فعالیت‌هایی هستند که شما برای رسیدن به هدف انجام می‌دهید و در مدیریت زمان به شما کمک بسزایی می‌کنند.
در برنامه‌ریزی بسیار مهم است که کارهای خود را اولویت‌بندی کرده و طبق آن پیش بروید.

10. خلاقیت

در دورانی که اقتصاد با رکود همراه است برای رونق کسب و کار خود به خلاقیت نیاز دارید. نوآوری در فرایند کسب و کار و محصول یا خدمات از دیگر اصول موفقیت در مشاغل به حساب می‌آید.
برای موفقیت در فضای رقابتی این روزها باید همیشه خلاقیت به خرج دهید و ایده‌های منحصربه‌فرد داشته باشید تا بتوانید ارزش خاصی را به مشتریان خود ارائه دهید. ایده‌های منحصربه‌فرد و نوآوری شما را از سایر کسب و کارها جدا می‌کند. همواره نوآوری را در کسب و کارتان به روزرسانی کنید و ارزش‌های جدیدی را به مشتریان و بازار ارائه کنید و به دنبال راهی برای متمایز بودن باشید.

11. ارائه خدمات باکیفیت

بنظر شما با ارزش‌ترین دارایی یک کسب و کار چیست؟
بدون مشتری هیچ کسب و کاری دوام نخواهد آورد و مشتریان راضی جوهره اصلی هر کسب و کاری هستند.
خدمات مشتری تاثیر مستقیمی روی موفقیت کسب و کارها دارد و یک راه اساسی در جهت حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید است. خدمات مشتری به تمامی فعالیت‌های پشتیبانی گفته می‌شود که از اولین تماس مشتری به او ارائه می‌شود. به عبارتی دیگر تمام اقداماتی که در جهت رضایت مشتری و بهبود تجربه‌ی او صورت می‌پذیرد.
امروزه سرمایه‌گذاری در بخش خدمات مشتری چرخ دنده‌های کسب و کار شما را فعال می‌کند. و ابزاری است که می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند و با رضایت مشتریان فعلی، مشتریان احتمالی را به سمت کسب و کار شما روانه کند. درک سیورز (Derek Sivers) نویسنده کتاب 40 درس لازم برای کارآفرینی می‌گوید: “خدمات مشتریان روش نوین بازاریابی است.”

12. شناسایی و رفع نیاز مشتریان

در رابطه با این موضوع استیو جابز می‌گوید: “باید با تجربه و نیاز مشتریان شروع کرده و بعد به سمت تکنولوژی بروید. نمی‌توانید با تکنولوژی آغاز کنید و سپس سعی در فروش آن داشته باشید.”
یک کسب و کار اگر براساس خواسته و درک نیاز مشتری نباشد دیر یا زود به شکست منتهی می‌شود.
برای موفقیت بیشتر در کسب و کار به نیاز مشتریان توجه کنید و محصول یا خدماتی را به آن‌ها عرضه کنید که واقعا به آن نیاز دارند. مهندس مهدی میررفیع در دوره جامع کسب و کار بیان می‌کند: “مشتریان خود را تنبل کنید.” به این معنی که صفر تا صد یک کار را برای مشتری خود انجام دهید و با برآورده کردن نیاز آن‌ها و ایجاد یک حس خوب در مشتریان برای تبدیل شدن به یک برند قوی تلاش کنید. با گوش شنوا و چشمانی بینا نیاز مشتریانتان را درک کنید و برای آن‌ها ارزش ایجاد کنید.

13. نظرسنجی از مشتریان

بازخورد و نظرات مشتریان از دیگر قوانین ساده‌ای است که به موفقیت در کسب و کار کمک می‌کند. و به پایداری و رشد آن سرعت می‌بخشد. توجه به نظرات و حرف‌های مشتریان مهم است زیرا آن‌ها کسب و کار شما را از بیرون نظاره می‌کنند و به طور مستقیم از محصول یا خدماتتان بهره می‌برند پس به نقاط قوت و ضعف شما بهتر از خودتان آگاه هستند. بنابراین به نظرات مثبت و منفی آن‌ها توجه کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. نظرسنجی از مشتریان، سرمایه یک برند است و باعث شکل‌گیری چرخه عمر مشتری می‌شود.

14. آنالیز رقبای خود

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید این است که رقبای خود را بشناسید و برای بررسی دلایل موفقیت و شکست کسب و کارهای همانند خودتان و برتری پیدا کردن نسبت به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. از روند کاری رقبای خود آگاه شوید و تمام محصول یا خدمات، نحوه فروش و ارائه آن‌ها، استراتژی‌های کسب و کارشان و … را ارزیابی کنید و به تحلیل تک به تک این بخش‌ها بپردازید. آنالیز رقبا به شما کمک می‌کند که نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کنید و با تقویت خود در آن موارد همیشه یک پله بالاتر از رقبایتان باشید و عملکرد قوی‌تر و متفاوت‌تری نسبت به آن‌ها داشته باشید.
دکتر نیما کیمیایی در دوره مدیران پریمیوم، نحوه آنالیز رقبا را به خوبی بیان می‌کند و با ارائه تکنیک‌های کاربردی، انجام آن را برایتان آسان می‌کند.

15. تکیه روی نقاط قوت کسب و کار خود

هر کسب و کاری نقاط قوت و ضعفی دارد که با ارزیابی عملکرد خود و نظرسنجی از مشتریان و… می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند. بنابراین صاحبان کسب و کار باید اشراف کاملی بر نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود داشته باشند. شما باید به نقاط قوت شغل خود تکیه کرده و تمرکز زیادی روی آن‌ها بگذارید زیرا تلاش و فعالیت شما در کاری که در آن بهترین هستین موفقیت بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. رهبری برپایه نقاط قوت یعنی قدرت شناسایی و استفاده از آن‌ها.
اما این دلیل خوبی برای نادیده گرفتن نقاط ضعف نیست بلکه باید در کنار کار روی نقاط قوت، برای ضعف‌های خود از دیگران کمک بگیریم و آن‌ها را به نقاط قوت خود تبدیل کنیم.

16. داشتن سیستم تشویق و دریافت پاداش

رابین شارما در کتاب خرد راهبری خود و دیگران می‌گوید: “روزانه پاداش بده، بی‌وقفه قدرشناسی کن.”
همه‌ی رهبران روزانه قدردانی کردن از کارکنان خود را تمرین می‌کنند زیرا می‌دانند این احساس خوبی که به آن‌ها می‌دهند نتایج خارق‌العاده‌ای دارد. پیدا کردن نقطه شروع برای تشویق و ترغیب کارکنان این است که رفتار خوب آن‌ها را جستجو کنید. کشف رفتار خوب کارکنان و پاداش دادن به آن رفتار، احتمال تکرار آن را بیشتر می‌کند. خیلی مهم است که متوجه شوید چه چیز کارکنان شما را خوشحال می‌کند و به کار خوب وا می‌دارد. یک نکته کلیدی این است که روش پاداش دادن به هر انسانی متفاوت است بنابراین به آدم‌ها مطابق با سلیقه خودتان پاداش ندهید بلکه چیزی را پیدا کنید که به آن‌ها انگیزه‌ دهد و عملکردشان را بهبود بخشد. پس انرژی‌بخشی به کارکنان به عنوان یکی دیگر از اصول موفقیت در کسب و کار، مهم و موثر است.

17. حضور در فضای مجازی

امروزه به دلیل گسترش روزافزون تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات، شاهد رشد چشمگیر استفاده‌ از آن توسط اکثر مردم هستیم. تکنولوژی و اینترنت در عصر حاضر به عنوان عنصری مهم در همه ابعاد زندگی انسان شناخته می‌شود و همواره نقش مهمی در تحولات زندگی انسان دارد.
این روزها فعالیت‌های مستمر و گسترده اینترنتی و حضور در فضای مجازی یکی دیگر از عواملی است که شما را به سمت موفقیت در کسب و کار هدایت می‌کند و از مهم‌ترین کارهایی است که حتما باید برای کار و تجارت خود آن را اجرا کنید. اگر هنوز وارد فضای مجازی نشده‌اید بهتر است هر چه سریع‌تر وبسایت، اینستاگرام، یوتوب، تلگرام و… را راه‌اندازی کنید. و با تولید محتوای مرتبط با کسب و کار خود، محصول یا خدماتتان را به جامعه هدف بزرگتری ارائه نمایید.
استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه دیجیتال و اینترنت بعد از تعیین استراتژی این حوزه، کمک شایانی به کسب و کار شما می‌کند و منجر به موفقیت‌های متعدد شما در کسب و کارتان خواهد شد.
برای شروع حضور در فضای مجازی و گرفتن بازخورد عالی در این زمینه بهتر است که از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید. تیم دیجیتال مارکتینگ موسسه موج مثبت می‌تواند در این راستا به شما کمک کرده تا در جهت رشد روزافزون بیزینستان گامی موثر بردارید.

18. آموزش

جیم ران کارآفرین، نویسنده و سخنران آمریکایی می‌گوید: “آموختن آغاز ثروت است، آموختن آغاز سلامتی است، آموختن آغاز معنویت است. معجزه جایی اتفاق می‌افتد که جستجو و یادگیری آغاز می‌شود.”
برای موفقیت در زندگی و کسب و کار همواره باید به دنبال آموزش و یادگیری مهارت‌های جدید باشیم. آموختن فقط از طریق شرکت در کلاس‌های آموزشی اتفاق نمی‌افتد. بلکه تجربه کردن اتفاقات مختلفی که در زندگی به وجود می‌آید، مطالعه کتاب، فیلم دیدن، گوش دادن به پادکست و … خود همانند یک کلاس درس پر از نکات آموزنده هستند. پس نکته خیلی مهم این است که این آموزه‌ها را درک کرده و در زندگی خود به کار ببریم.
تاثیر آموزش در زندگی برای دستیابی به موفقیت را نمی‌توان نادیده گرفت بنابراین برای پیشرفت در همه ابعاد زندگی نیاز است که وقت بگذاریم. انیشتن می‌گوید: “خیلی احمقانه است که همان کارهای تکراری قبلی را انجام دهیم ولی انتظار نتایج متفاوتی را داشته باشیم.”

آموزش توسعه فردی:

رشد فردی امری مهم برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار است. گاهی با استفاده از جدیدترین روش‌های موفقیت در کسب و کار پیشرفت چندانی نمی‌کنید زیرا این خود شما هستین که باید از لحاظ فردی رشد کرده و به شخصیتی قوی و مستقل تبدیل شوید تا توانایی انجام کارهای بزرگ را داشته باشین. آموزش توسعه فردی سبب افزایش عزت نفس، اعتماد به نفس، قدرت ذهن و خلاقیت می‌شود.بنابراین در مسیر موفقیت خود را فراموش نکنید “زندگی شما تنها زمانی بهتر خواهد شد که خودتان بهتر شوید.” این توصیه جیم ران را به ذهن بسپارید و همواره روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

آموزش کسب و کار:

یادگیری و توسعه مهارت‌های اساسی برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است و نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت آن کسب و کار دارد. در این دنیا که هر روز با تغییرات زیادی همراه است و همیشه روش‌ها، ابزارها، تکنیک‌ها و مهارت‌های جدیدی وجود دارد، آموزش و یادگیری این مهارت‌ها باید بخشی از فعالیت‌های روزمره زندگی قرار بگیرد. با به روز کردن اطلاعات خود در زمینه شغلیتان می‌توانید به صورت حرفه‌ای زیرساخت‌های کسب و کارتان را بچینید و با ساخت تیم فروش قوی و فعال به ارائه هر چه بهتر محصول یا خدمات خود بپردازید. همچنین می‌توانید برای تبدیل شدن به یک کسب و کار قوی و نام‌آور و شناخته شدن در سطح کشور دوره‌های برندسازی را شرکت کرده و با آموختن اقتصاد ایران به سرمایه‌گذاری و گسترش کسب و کار خود فکر کنید.

19. مشاوره کسب و کار

شرایط جامعه امروز به گونه‌ای است که زندگی در آن مستلزم تخصص و مهارت در همه‌ی زمینه‌ها است. اما از آنجایی که انسان نمی‌تواند در همه امور متخصص و صاحب نظر باشد پس برای رسیدن به آرامش، جلوگیری از اشتباهات احتمالی و موفقیت بهترین راهکار گرفتن مشاوره است. برخی از افراد از ضرورت مشاوره برای زندگی و کسب و کار خود آگاه هستند و عده‌ای به آن اهمیت نمی‌دهند.
مشاوره به معنای گرفتن کمک و بدست آوردن اطلاعات از افرادی است که در زمینه‌های خاص متخصص و صاحب دانش هستند.
در دنیایی با تغییرات مداوم که همه در رقابت با یکدیگر هستند وجود مشاوران کسب و کار برای کمک به بیزینس‌ها امری ضروری است. یک مشاور کسب و کار می‌تواند بخش زیادی از مشکلات و موانع کاری را از بین ببرد و در راه ایجاد، توسعه و موفقیت کسب و کارتان در کنار شما باشد. به عبارت دیگر یک مشاور کسب و کار با راهنمایی‌های لازم به شما کمک می‌کند که موارد گفته شده در این مقاله را به بهترین نحو انجام دهید. گروه مشاورین موج مثبت به صورت تخصصی در زمینه کسب و کار فعالیت می‌کنند که با دانش و مهارت بالا در جهت حفظ، بهبود و رشد کسب و کارتان شما را همراهی خواهند کرد.

20. ثابت قدم بودن

و آخرین تکنیک موفقیت در کسب و کار این است که ثابت قدم باشید. تا به امروز هیچ کس نگفته است که رسیدن به موفقیت در کار و کسب، آسان است. گاهی با وجود علاقه به کار و سختکوشی‌های فراوان با شکست مواجه می‌شوید. در کارنامه بعضی از افراد موفق با وجود دارا بودن همه اصولی که به آن اشاره کردیم شکست‌هایی در حد ورشکستی وجود داشته است. اما نا امید نشده و با پذیرش شکست به سرعت روی پای خود ایستاده‌ و شکستشان را سرآغاز کاری بزرگ قرار داده‌اند.
در این راه فقط خودتان هستید که می‌توانید به خودتان کمک کنید. اگر ثابت قدم و استوار باشید هیچ چیز مانع شما نمی‌شود. استواری شما در میزان باوری که به خود دارید نهفته است.

جمع بندی

در این مقاله به تکنیک‌های موفقیت در کسب و کار پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که موفقیت در کسب و کار یک داستان ذهنی نیست و شانسی اتفاق نمی‌افتد بلکه نیازمند تفکر تحلیلی، برنامه‌ریزی دقیق و … است. اگر بتوانید به عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره شد به خوبی عمل کنید و آن‌ها را در زندگی و کسب و کارتان به عادت تبدیل کنید مسیر موفقیت را برای خود هموار کرده و با سرعت این مسیر را می‌پیمایید.
اگر فکر می‌کنید برای پیاده‌سازی تکنیک‌هایی که گفته شد نیاز به کمک دارید می‌توانید با استخدام مشاوران کسب و کار یا شرکت در دوره‌های آموزشی آن‌ها را به صورت تخصصی اجرا کنید و قدمی موثر برای پیشرفت کسب و کارتان بردارید.
آموزشگاه فروش و بازاریابی موج مثبت با دعوت از اساتید با تجربه و متخصص به برگزاری دوره‌های جامع و کاربردی در حوزه‌ی کسب و کار در استان یزد همت گماشته است. مطالبی که در این کلاس‌ها بیان می‌شود با بهره‌گیری از دانش به روز و تجربیات منحصربه‌فرد اساتید می‌باشد.
آکادمی موج مثبت با ارائه مشاوره تخصصی و برگزاری دوره‌های مختلف توانسته موجب پیشرفت و شکوفایی کسب و کارهای زیادی در استان یزد شود.
لازم به ذکر است که برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار اشتیاق خود را برای رسیدن به این هدف از دست ندهید و با وقت گذاشتن برای خود و توسعه مهارت‌های فردی، همانند بسیاری از کارآفرینان بزرگ از مسیر رسیدن به هدف لذت ببرید.
تعریف شما از موفقیت چیست؟ چه تجربه‌هایی در مسیر رسیدن به هدفتان داشته‌اید؟ به غیر از مواردی که در مقاله گفته شد، بنظر شما چه فاکتورهای مهم دیگری برای رسیدن به موفقیت وجود دارد؟
حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید. زیرا نظرات ارزشمند شما موجب بهبود عملکرد ما برای نوشتن مقالات بعدی خواهد شد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *