پیام بهرام پور

پیام بهرام پور

بیشتر و موثرتر از یک نفر باشیم تا دنیا جای قشنگ‌تری برای زندگی بشود.

ستاره شناسی که قدم در راه طراحی آموزشی گذاشت

پیام بهرام پور مدرس کسب و کار

پیام بهرام پور بنیانگذار هلدینگ آموزشی “بیشتر از یک نفر” و موسس باشگاه سخنرانی و فن بیان برج میلاد تهران است.

او کارشناسی تکنولوژی آموزشی و علوم تربیتی از دانشگاه خوارزمی تهران و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار اجرایی (EMBA) خود را از دانشگاه Neoma فرانسه گرفت و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم اعصاب کاربردی (Applied Neuroscience) از دانشگاه کینگز KCL لندن، هفدهمین دانشگاه برتر دنیا است.

فعالیت آموزشی خود در هلدینگ “بیشتر از یک نفر” را از سال 1392 با شعار “بیشتر و موثرتر از یک نفر باشیم تا دنیا جای قشنگ‌تری برای زندگی بشود.” آغاز کرد و هدفش این است که مهارت‌های ضروری‌ را که برای داشتن یک زندگی خوب نیاز است به افراد جامعه ارائه کند.

پیام بهرام‌پور تعریف می‌کند وقتی ۹ ساله بودم، روز تولدم اعضای خانواده یک تلسکوپ برایم هدیه گرفتند هرچه تلاش کردم نتوانستم با آن کار کنم! نتیجه این شد که به کتاب‌ها و کلاس‌های زیادی مراجعه کردم تا سر از کار این تلسکوپ در بیاورم و اینقدر این پیگیری و علاقه زیاد شد که وقتی ۱۶ سال داشتم، اولین کتابم که یک مجموعه دو جلدی به نام «الفبای نجوم و اخترفیزیک» بود را نوشتم. فعالیتم در زمینه نجوم بسیار پیشرفت کرد و  در مدت کوتاهی به یکی از سخنرانان دارای اعتبار در زمینه ستاره شناسی تبدیل شدم…

با وجود این که در نشریات بین المللی ستاره شناسی جایگاه بالایی داشت و در برنامه‌های تلویزیونی مربوطه حضور پیدا می‌کرد و کارشناس بزرگترین رصدخانه عمومی کشور بود، اما احساس می‌کرد که دنیای بزرگتری از ستاره شناسی و نجوم وجود دارد و آن، خود انسان است. بنابراین به دنبال یادگیری مهارت‌هایی رفت که باعث رشد و پیشرفت انسان می‌شود و در حال حاضر مربی و مدرس در زمینه‌های مهارت‌های ارتباطی، سخنرانی و فن بیان  است.

فردا دیره "همین الان" شروع کن!
مدرسین پیام بهرام پور

طراحی آموزشی

کار اصلی پیام بهرام پور طراحی آموزشی (Instructional design) است. او عاشق این است که با استفاده از علوم اعصاب و مداخلات شناختی، آموزش‌هایی طراحی کند که کیفیت زندگی افراد و خودش را بالا ببرد. مداخلاتی که از علوم و مکاتب مختلف بهره ببرد.

مشاور و مربی غول‌های اقتصادی کشور

اکنون پیام بهرام پور مربی تائید شده موسسه Tiny habits (تاینی هبیتس) آمریکا و مشاور و مربی شماری از غول‌های اقتصادی کشور است.

بیش از 20000 نفر_ساعت سخنرانی و کارگاه آموزشی در مراکز مختلف از جمله دانشگاه‌های شریف، تهران و… برگزار کرده و سخنران بزرگترین سمینار آموزشی کشور نیز هست. او تجربه حضور در بیش از 50 برنامه در رسانه ملی (شبکه یک، شبکه دو، شبکه استانی همدان، شبکه استانی یزد، رادیو اقتصاد و …) و تولید بیش از 50 دوره آموزشی را در کارنامه خود دارد.

پیام بهرام پور می‌گوید: اگر در دنیا چیزی وجود داشته باشد که به آن افتخار کنم،‌ آموزش‌هایی است که دیده‌ام. من همواره برای آموزش‌های کاربردی، نه فقط آموزش‌های تئوریک به تنهایی، احترام ویژه‌ای قائلم و ماهانه چند میلیون تومان برای آموزش و یادگیری برای خودم و همسرم سرمایه گذاری می‌کنم و البته تمام همکارانم نیز آموزش‌های بسیار خوبی را می‌بینند و برای یادگیری آنها نیز اهمیت ویژه‌ای قائل هستم. هر کسی که به اتاق کار من وارد شود،‌ بدون هیچ تردیدی از کتابخانه من و تعداد کتاب‌هایی که خوانده‌ام متعجب خواهد شد.

طبق اظهارات وی، او علاقه شدیدی به کتاب دارد و روزهایی در زندگی‌اش بوده که بین یک وعده غذایی و یک کتاب، ترجیح داده شکمش گرسنه بماند و مغزش سیر باشد.

او اظهار خرسندی می‌کند از اینکه شغلش به گونه‌ای است که در هفته بین یک تا دو کتاب را مطالعه می‌کند و اگر بخواهیم بخشی از آموزش‌های رسمی و غیر رسمی او را بگوییم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  •  کارشناسی در رشته تکنولوژی آموزشی (Educational Technology)
  • شرکت در دوره‌های سخنرانی بزرگترین اساتید سخنرانی دنیا
  • مطالعه بیش از صدها کتاب برتر در حیطه مهارت‌های سخنرانی و ارتباطات

پیام بهرام پور نویسنده و مترجم 11 عنوان کتاب است. جعبه ابزار سخنرانی (با مقدمه‌ای از Diane windingland)، انسان 2020، از شنبه، تیغ، مهندس خوشبختی، مهندسی آرزوها، قله و چگونه در بیست ساعت هر چیزی را یاد بگیرید، بخشی از کتاب‌های اوست.